Klanttevredenheid.

Wil elke klant voor een duppie op de eerste rij? Zeker niet. Binnen wholesale richten de meest succesvolle bedrijven zich op service. Wholesale klanten zijn loyaler dan binnen e-commerce, waardoor de relatie hier centraal staat. Er is alleen een probleem: loyaliteit wordt sterk beïnvloed door klanttevredenheid.

Goede logistiek zorgt voor terugkerende klanten.

Een enkele keer performance leveren is niet moeilijk. Constant goed leveren: dat is waar de crux zit. Een goede performance van zowel je supply chain, transport en warehouses zorgt voor een stabiele ‘first-time-right’ uitvoering. Vraag jezelf af: Hoe schadelijk is het als een nieuwe klant al direct een verkeerde levering krijgt? Dat is de impact van het ‘first-time-right’-principe. Dit is essentieel voor hoge klanttevredenheid, wat zorgt voor terugkerende klanten. Waar is de gemiddelde klant allergisch voor? Pickfouten, lange wachttijden, leverbeloftes die niet worden nagekomen, etc. Helaas zien we dit bij groothandels vaker voorkomen, voornamelijk omdat de voorraden niet onder controle zijn. Met alle gevolgen van dien. Bij Logistiek & Advies kunnen wij van een pijnpunt het grootste pluspunt maken. Zo zorgt ook jouw logistiek voor terugkerende klanten.

Onze services

Neem contact op

Wil je jouw logistiek naar een hoger niveau tillen? Neem dan contact met ons op!

 

 

Neem contact op

Leversnelheid

Net als bij consumenten, zijn ook de wholesale klanten steeds veeleisender geworden. In iedere branch is leversnelheid nu van levensbelang. Om aan deze stijgende vraag te voldoen moeten alle logistieke processen ingericht zijn op het halen van de zogeheten cut-off time. Vraag jezelf daarom direct af: is mijn hele operatie ingesteld op deze cut-off time en heb ik hier inzicht in? Pas de elementen aan die nu vertraging opleveren.

Leverbetrouwbaarheid

Veel groothandels komen hun leverbeloftes niet na. Paniek! In de praktijk komt een foute levering voornamelijk door mispicks, inefficiente processen vol verspilling en voorraad issues. Het probleem hiervan is groot. De klanten ervaren de betrouwbaarheid van de levering als de betrouwbaarheid van jouw hele bedrijf. Het is essentieel te zien waar het proces lek is. Het krijgen van controle over de voorraad is daarin de kern.

KPI’s (Delivery KPI’s)

Waarom gaat dit dan toch fout? Bij Logistiek & Advies zien we dat in de basis het meten niet goed gaat. KPI’s zijn niet accuraat of missen volledig. Zonder KPI’s je logistiek sturen is als op de snelweg rijden zonder snelheidsmeter. En dan maar hopen dat er geen trajectcontrole is. Om de performance van je logistiek te monitoren zijn Supply Chain KPI’s een must. Wij maken voor jouw specifieke situatie een top 5 met de manieren waarop je deze kunt monitoren, bijvoorbeeld via online dashboards. Zo zit er weer grip op je logistieke processen en is het direct duidelijk waar de verbeterpunten liggen.