Nieuwe verkoopkanalen.

De wholesale markt is bekend, maar daardoor ook de beperkingen. Je speelt met de gedachte om direct naar de eindconsument te leveren, want als jouw klant dat kan, kun jij het toch ook? Daarnaast zie je de voordelen: nieuwe klanten, een hogere marge, grotere afzet en bovenal meer controle over jouw merk. Eigenlijk ontkom je er niet aan. Er is alleen een probleem: Je hebt geen idee hoe je dit succesvol in moet richten. We nemen je hier stap voor stap in mee.

Direct to consumer.

Controle is het sleutelwoord. Je wilt controle over de service die een consument ontvangt, de productomschrijvingen en -afbeeldingen en de prijsstrategie. Direct contact met je consument zorgt voor een hogere klantloyaliteit, meer marge en directe feedback van de markt. Daarnaast is de data die je van de consument ontvangt een groot voordeel. Hoe je deze controle krijgt? Logistiek & Advies helpt je op weg.

E-commerce / Marketplace.

Het internet heeft een gigantische afzetmarkt benaderbaar gemaakt. Producten worden overal besteld waar vervoerders kunnen komen en als verkoper heb je maar een taak: Bied je producten aan waar de consument ze zoekt. Voor de connectie met die kanalen is het wijs om een integrator aan te sluiten, maar logistiek gezien is dit niet afdoende. De verschillende kanalen putten namelijk uit dezelfde voorraad (gecentraliseerd) of er moet een keuze worden gemaakt om de voorraad bij deze online marketplaces neer te leggen (gedecentraliseerd). Beide hebben voor- en nadelen, maar er zijn een aantal variabelen waar je rekening mee moet houden, zoals verkoopsnelheid, kosten van interne en externe opslag en productspecifieke eisen.

Onze services

Neem contact op

Wacht niet langer op logistiek succes! Neem contact op.

 

 

Neem contact op

D2C Logistiek.

Direct leveren aan de eindconsument. Het lijkt wellicht simpel, maar er verandert een hoop in de logistiek. Veel bedrijven realiseren zich niet dat de doorlooptijd van het fulfilmentproces vele malen hoger ligt bij e-commerce. Kleine fouten in het wholesale fulfilment proces worden uitvergroot in de direct-to-consumer levering. Hier ontstaat een groot spanningsveld: de consumenten zijn namelijk vele malen veeleisender dan wholesale klanten. De supply chain performance heeft impact op herhaalaankopen, retouren, websiteverkeer en omzet via marketplaces. Logistiek & Advies adviseert op het optimaliseren van het eigen warehouse, maar ook op de keuze en kosten van het uitbesteden van de direct-to-consumer logistiek.