Terugkerende klanten en herhaalaankopen stimuleren.

 

Het opbouwen van langdurige relaties met je klanten is de sleutel is tot duurzaam succes in e-commerce.  Terugkerende klanten zijn van onschatbare waarde voor elk bedrijf. Ze zijn niet alleen loyaal, maar ze dragen ook bij aan je merkbekendheid, zorgen voor positieve mond-tot-mondreclame en vormen een stabiele inkomstenstroom. Daarom is het van essentieel belang om strategieën te implementeren die de klantloyaliteit versterken en herhaalaankopen stimuleren.

Goede logistiek zorgt voor terugkerende klanten.

De loyaliteit van de online klant is laag – lager dan bij fysieke winkelbezoekers en zeker lager dan B2B klanten. Toch is de herhaalaankoop essentieel voor constante, organische groei. Logistiek & Advies brengt in kaart waar jouw logistiek het beste aansluit bij de wensen van de klant, maar ook waar dat niet zo is.

Het resultaat? Een concreet plan vol inzicht over de snelheid en betrouwbaarheid van je levering en de (omnichannel) voorraadbeschikbaarheid. Dit plan laat zien waar momenteel de gaten vallen, relatief hoge kosten liggen en waar consistenter moet worden gewerkt. Door deze verbeteringen door te voeren kun je, zelfs bij de online klant, loyaliteit winnen.

Onze services

Neem contact op

wij staan klaar voor al uw vragen

 

 

Neem contact op

Voorkom negatieve recencies

Met nieuwe online verkoopkanalen ontstaan direct nieuwe wensen. De hedendaagse consument verwacht zijn order het liefst gister, flexibel geleverd, voor de laagste prijs en uiteraard perfect afgehandeld. Is de levertijd niet gehaald, levert dit gemakkelijk negatieve recensies op. Dit voorkom je enkel door de juiste inrichting van het pickproces, met een slimme inrichting van het magazijn of bijvoorbeeld de juiste voorraad allocatie bij het juiste kanaal.

Leversnelheid

Herhaalaankopen starten met levermogelijkheden – De meest gestelde online vraag is: ‘Tot wanneer kan ik bestellen om dit product morgen in huis te hebben?’ De bepaling van een cut-off time heeft onder andere te maken met de pakketvervoerder, het pick- en packproces en de voorraadbeschikbaarheid.

Inzicht

E-commerce ondernemers hebben vaak alle inzichten om commerciele keuzes te maken, echter ontbreekt inzicht in de logistieke operatie. Zo is het relatief duidelijk dat de laatste site update niet werkt als de conversieratio op een winkelmandje keldert, maar lastig om de impact te zien van een nieuw WMS. Het doel bij Logistiek & Advies is om in kaart te brengen waar het schip lekt. Dit doen wij aan de hand van een grondige procesanalyse, die inzicht geeft in de Key Performance Indicators die het verschil maken. Daarna richten wij het proces zo in dat dit lek wordt gedicht. Uit de analyse komen concrete verbeterpunten, die in het implementatieplan zijn uitwerkt naar concrete acties om de verbetering te realiseren.